tisdag 20 maj 2008

E-mässan = e-smart?!

Nu har jag fått bevis på att jag är e-smart! Igår var det nämligen avslutning på utbildningen och e-mässa. Det fanns många bra projekt som visades upp. Själv gick jag på två, en där Lars-Olov Sten visade hur man har jobbat med Google Earth på förskolan Alabastern och en där Sandra Wissting från Myrsjöskolan visade hur hon hade använt Wikisen med ett arbete i svenska. De visade att det finns oändliga möjligheter inom IT. Fantastiska arbeten! Jag blev allt lite sugen men samtidigt är det lite som att banka huvudet i väggen när utrustning dvs. datorer, smartboards osv antingen är för få eller saknas. Till syvende och sist är det ju ekonomin som styr och ställer och uppenbarligen har andra skolor lite lättare på den punkten.

Men, jag är i alla fall e-smart nu. Det har jag bevis på i form av ett diplom! Hmm...ska jag kanske rama in det och sätta upp det på väggen i arebetslagsrummet månne? :-)

Inga kommentarer: