onsdag 7 maj 2008

Utvärdering av e-smartkursen

Precis hemma från en spännande resa till Hong Kong slängs man snabbt och drastiskt in i verkligheten igen! Nu är det redan dags för utvärdering av kursen, tiden går verkligen snabbt!

Om ni tycker att det ser lite skralt ut i utvärderingen så är det för att tiden inte riktigt räcker till för alla saker man ska göra. Hoppas att ni har överseende med det och framför allt att Kerstin har det :-)

  • Öka pedagogernas digitala kompetens
  • Att stödja och förstärka det förskole- och skolutvecklingsarbete som redan pågår
  • Inspirera till att IT är kul och hur IT-resurser kan användas i vardagen så elever kan nå bättre resultat.

Det är inte bara bra att vi får tillfälle att öka vårt kunnande inom IT på betald arbetstid, utan framför allt en förutsättning för att vi ska kunna hålla en relativt jämn nivå med våra elever när det gäller kunskap inom detta område. Kanske kan vi även lära eleverna något nytt, vem vet? Det vore kul om man kunde använda IT i större utsträckning än idag men som Tommy påpekar i sitt inlägg http://jarvenklint.blogspot.com/ så har vi på Stavsborgsskolan inte i nuläget de resurser som krävs i form av datorer för att det ska kunna göras smidigt. Däremot tror jag på att ett annorlunda arbetssätt kan inspirerar eleverna till att öka sina kunskaper och då kan IT vara ett bra sätt. Jag kan tänka mig att använda bloggar i framtiden. Kanske för att jag själv tycker att det är kul att blogga och få ut vad jag vill säga men även för att eleverna verkar tycka att det är kul att blogga. Vi har nästan en 100 %-ig medverkan hos eleverna (några kanske blev lite blyga? :-)). De blir säkert glada om någon annan än Tommy och jag läser deras inlägg så surfa gärna dit http://stavan8e.blogspot.com

Det var allt för mig när det gäller utvärdering. När det gäller hong kong-resan tittar du väl in igen? Spännande saker finns att berätta... missa inte! :-)

Inga kommentarer: