torsdag 8 maj 2008

Sista e-smartseminariet

Ja, då är man e-smart nu, eller? Idag fick vi redovisa våra projekt och jag måste säga att det finns många toppenbra arbeten på Wikipedia! Vi märkte i diskussioner som fördes kring tillgång till datorer, tid och annan utrustning att vi på vår skola ligger långt efter andra högstadieskolor i kommunen. Det kändes trist. När antalet datorer på olika skolor skiljer sig otroligt mycket så förstår man snabbt att kvaliten på (?) och tillgången till IT är bättre där. Som det är nu kan vi inte ha en hel klass i datasalen samtidigt eftersom vi har ca 25 i varje klass till 16 datorer. Hur ska man kunna ha undervisning på ett smidigt sätt då? Dessutom är trycket på datasalen mycket högt. Man måste boka den långt i förväg för att ens få en chans att använda den.

Ja, e-smartare kanske jag är inom vissa områden och visst skulle jag vilja använda datorer och IT i större utsträckning i min undervisning men som det ser ut idag får jag nog göra så gott det går med de förutsättningar vi har på skolan.

Inga kommentarer: